דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פלשתין.שלום,לא אפרטהייד-חרם על ספרו של ג'ימי קרטר 

מאת    [ 13/02/2007 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 3848 פעמים ]


"פלשתין.שלום,לא אפרטהייד" ?חרם על ספרו של ג'מי קרטר

החודש יצא לאור בארצות הברית ספרו: Palestine: Peace Not Apartheid, שבו הטיל על ישראל במידה רבה את האחריות לכשלון תהליך השלום בינה לבין שכנותיה הערביות והפלסטינים.הספר עורר עליו זעם וביקורת רבה בחוגים פרו-ישראליים. את עיקר האש משך השימוש מלבה הייצרים בביטוי "אפרטהייד", הטעון משמעות היסטורית שלילית רבה, כדי לתאר את יחסה של ישראל לפלסטינים בשטחים הכבושים. כמו כן הותקף הספר על ידי קנת שטיין, חוקר במרכז קרטר שהתפטר לאחר פרסום הספר, ועל ידי דניס רוס, בטענות לגניבה ספרותית (ויקפידיה)
משמעות המילה "אפרטהייד"(על פי אנציקלופדיה ויקפידיה )א?פ??ר?ט?ה?י?ד (מאפריקאנס
Apartheid: הפרדה) הינו המדיניות והמשטר הגזעניים שהונהגו על ידי ממשל המיעוט הלבן בדרום אפריקה משנת 1948 ועד שנת 1990. מדיניות זו הושתתה על עקרונות של הפרדה גזעית בין לבנים, שחורים וצבעוניים (בני תערובת), ומתן זכויות יתר לתושבים בני הגזע הלבן.
גם אני קראתי ושמעתי את מה שפורסם עד כה על ספרו של ג'ימי קרטר "פלשתין.שלום,לא אפרטהייד" שמעורר לצערינו הדים נרחבים ולא חיוביים בארצות הברית ומחוצה לה.
ואפשר בהחלט להסיק מכך שגימי קרטר ,או שתמיד הייתה דעתו שלילית על ישראל ומדיניותה וכעת כשהוא משוחרר מאילוצים דיפלומטיים הוא מרשה לעצמו לבטא את דעתו בספר חדש ,או שהוא ניקלע לעיוורון שלא מדעת , נוכח העובדות החד צדדיות שהוא הציב לעצמו ומשוכנע בהם,או שמא זה עניין הגיל כמו שאומרים . בכל מקרה זקנתו בהחלט מביישת את בחרותו.
כי אחרת לא ניתן להבין כיצד ג'ימי קרטר,חתן פרס נובל לשלום ואדריכל הסכם השלום עם מצרים הנישא על גלי האהדה הציבורית בזכות פעילותו ההומנטרית מרשה לעצמו וגם מנצל זאת ,להוציא לאור ספר רווי בעובדות לא נכונות והתעלמות מעובדות היסטוריות.כל הספר משקף עמדות חד-צדדיות לטובת הפלישתינאים בלי לחשוף כלל את עמדת מדינת ישראל כמקובל בהוצאת ספר כזה ,וניתן בהרהור נוסף לחשוב אפילו שהרשות הפלישתנאית מימנה את כתיבתו והפקתו.כי אחרת לא ניתן להבין זאת.

צודק בהחלט ח"כ סילבן שלום בתגובתו הגלויה לג'ימי קרטר ,שפורסמה במוסף סוף שבוע במעריב 15.12.06
כל מילה בסלע ,ובפרט המשפט התוצאתי והמסכם בו אמר "היום אני מבין מדוע לא נבחרת לקדנציה שנייה".


לדוגמא ,אחת מיני רבות לעיוות ,קרטר בספרו לא חוסך שבטו מישראל אפילו בהקשר להסכם השלום הישראלי-מצרי, שנחשב לגולת הכותרת של העשייה המדינית שלו. אף כאן נוח לו לייחס לישראל את האחריות לאופיו ה"צונן" של הסכם השלום, לטענתו בשל העובדה כי ישראל לא עמדה בדיבורה (במסגרת ההסכם) להעניק אוטונומיה לפלסטינים. משום מה מתעלם הנשיא לשעבר מחלקה של מצרים באופיו "הקריר" של השלום בין הצדדים. וכן, הוא אינו מזכיר במאום את גישתו הסרבנית הרציפה של אש"פ, אשר גינה את מהלכי השלום של הנשיא המנוח אנואר סאדאת ודחה בשאט נפש את רעיון האוטונומיה.

קרטר התארח במספר תוכניות יוקרה וזכה לטיפול מלטף ואוהד מצד המארחים למינהם.
זאת אומרת שמאות אלפי אמריקנים שלא יודעים דבר על המזרח התיכון ניזונים מדבריו (למשל, באחת מתוכניות "ג´פורדי" האחרונות לא ידעו המשתתפים אפילו מי זה אהוד אולמרט), ילמדו על הסכסוך הישראלי-ערבי דרך ההצגה המעוותת של קרטר. לפיכך, השאלה היא לא עד כמה הספר הוא אמת, אלא עד כמה הספר השפיע על דעת הקהל באמריקה, שכרגע תומכת בישראל.
את הנזק ההסברתי הזה זה נוכל לראות ולהעריך רק בעוד מספר חודשים או שנים.

ולדעתי אין די בדיבורים והסתייגויות על הספר והאיש .יש לפעול בנושאים הבאים:

*הספר הזה מוכיח מה שישראלים רבים חשבו. אסור לתת לאיש הזה זכות להיכנס לארץ. עוכר ישראל. צריך לעשות ממנו פרסונה נון-גראטה,להתנגד לכל מינוי שלו ,להיות משקיף,או בורר או מתווך בסוגיה הישראלית-פלשתינאית לעתיד לבוא.ושממשלת ישראל או משרד החוץ יקבלו החלטה לא לשתף עימו כל פעולה בעתיד.

* לבצע מדיניות של מערך הסברה מסיבי נגד העמדות שהובעו בספר וגם להפעיל את השדולות היהודיות למיניהם כן נגד הספר ונגד האיש ,כן,בלי כל בושה.

*להטיל חרם אקדמי על ג'ימי קרטר וכל חרם אפשרי אחר


*ליזום ולעודד הוצא לאור של ספר מקביל כמענה ישיר על ידי אישיות ציבורית כמו למשל, שמעון פרס או אהוד ברק המפריך את העובדות הלא נכונות אחת לאחת , שבספרו של ג'ימי קרטר ,כדי שהספר יציג את העובדות ההיסטוריות של הסיפור האמיתי של הניסיונות הישראלים שכשלו להגיע לשלום אמת ועל הצורך הקיומי בנקיטת פעולות כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל מפעולות טרור.ולהפיץ את הספר בכל העולם.

ויש להניח שיש עוד פעולות שאפשר לעשות כדי להקטין את הנזק.


גרשון אקשטיין,
רעננה


גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל:grshone@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב